Co za peníze od Kuřete pořídíme?
Poskytujeme v Ústeckém kraji pomoc osobám v krizi, rodinám s dětmi, dětem, seniorům, nezletilým. Uživatelům našich služeb a programů pomáháme řešit jejich obtížné situace způsobené náhlými traumatickými událostmi nebo nedobrými vztahy v rodině – domácím násilím, komplikovanými rozvody. Program je pro děti a mládež ve věku 10–17 let, kteří se chovají rizikově, spáchaly méně závažný trestný čin nebo se chovají společensky nežádoucím způsobem a potřebují pomoci, aby se ze začarovaného kruhu dostaly.
Přečtěte si příběh s dobrým koncem
Kdysi před lety, když jsme začínali, se na nás obrátili rodiče tříletého chlapce s Downovým syndromem s žádostí o pomoc a radu, jakým způsobem se věnovat dítěti, jehož vývoj byl odlišný od jiných zdravých dětí. Chlapec pochází z dvojčátek a svůj první rok života prožil v nemocnicích.
Rodiče jsme nejprve seznámili s jinými rodiči, kteří měli chlapce se stejným postižením, a oni si tak v klidu mohli ujasnit svou situaci. Potom jsme se domluvili na tom, že může během dopoledne docházet do Berušky. Klučík byl velmi vnímavý, lezl po čtyřech kam jen to šlo, nosil plínky, jídlo jsme podávali pouze mixované a to, co by chtěl, jsme se dovídali pouze z úsměvů nebo pláče.
Zpočátku jsme chlapce motivovali k větší pohybové aktivitě a do roka i díky svému vývoji a pravidelnému cvičení začal chodit, další rok následovalo odložení plínek a nácvik kousání, takže si už mohl pochutnat na dalších dobrotách. Během toho jsme postupně procvičovali také schopnost komunikace s okolím, Nejprve se ozývaly první slabiky a zvuky napodobující zvířátka, potom jsme se učili poznávat a pojmenovávat nejbližší rodinu, kamarády, tety v Berušce, činnosti, které viděl kolem sebe.
Jak šel čas, tak vyrostl a nastoupil do 1.třídy ZŠ se speciálním programem. Ale ouha, něco nebylo tak, jak by si zřejmě přál, a během první třídy přestal úplně komunikovat s okolím. Opět se na nás rodiče obrátili s žádostí o radu jak dál. Naštěstí jsme se domluvili jak s rodiči, tak se ZŠ a opět mohl v určené dny navštěvovat Berušku.
Díky tomu, že se vrátil do starých kolejí, se opět rozpovídal a nyní již pomocí obrázků, ukazování a slov tvoříme věty. Navíc občas s dětmi z Berušky navštěvujeme jeho třídu v ZŠ a občas jeho třída přijde na návštěvu k nám do Berušky.
Nezapomínejme, že někdy návrat ke kořenům nám může pomoci nalézt opět sami sebe, dá nám jistotu, sebedůvěru, posouvá nás dopředu a díky tomu se obohacujeme navzájem.